Введение во храм Пресвятой Богородицы

Дети – цветы жизни. Они радуют родителей и в то же время испытывают и обучают их. Испытывают на прочность любви и обучают смирению.

Дети – первый признак брака. Не главный, но всё же первый. Когда по улице идут парень с девушкой, о них можно подумать всё что угодно. Если между ними топает еще и карапуз, то факт семьи уже можно констатировать с уверенностью.

Когда видишь детей, оставшихся без родителей (неважно, по какой причине), то всегда воспринимаешь это как искажение нормальности, грех человечества. И когда видишь родителей без детей, это также воспринимается как извращение: «Вы что, только для себя живете?» Может, так когда-то смотрел в храме первосвященник на Иоакима и Анну? Ошибочное восприятие характерно для падшей человеческой природы.

В 25 лет ребенку рад почти каждый родитель. В 45 – не каждый уже и обрадуется.

Наверное, от возраста супругов все-таки зависит, насколько муж и жена радуются известию, что у них в семье будет прибавление. В 25 лет ребенку рад почти каждый родитель. В 35 – всё еще рад. В 45 – не каждый уже и обрадуется. Но не надо сразу думать, что если человек не обрадовался ребеночку в 45 лет – значит, он плохой. Нет, конечно же. Просто в наше время, чтобы поднять ребенка на самостоятельные ноги, нужно потратить лет 20. В лучшем случае. Это вам не какой-нибудь XV век, когда в 13 лет девочек уже отдавали замуж, а женились в 16. Поэтому многие родители с недоверием смотрят на повторное отцовство лет в 40–45. Это ж надо до 60–65 лет ребенка подымать! Я встречал таких людей и вполне их понимаю. Особенно в стране, где средняя продолжительность жизни не дотягивает до 70 лет.

Поэтому я отчетливо осознаю: чем старше люди, которые отважились в очередной (или первый) раз завести ребенка, тем больше они уповают на Бога и меньше – на свои немощные человеческие силы.Как священнику, мне приходится сталкиваться с бездетными людьми, которые спрашивают у меня совета, но главное – ищут Божией помощи в деторождении и усердно молятся о даровании дитяти. Недавно я задумался, сколько бы молился об этом я. До 30 лет, скорее всего, молился бы точно. До 35 – да. До 40 – может быть. Дальше – не знаю, не знаю. После 45 лет я наверняка бы смирился с отсутствием родных детей.

Я взвешиваю всё это, и меня поражает всё больше жизнь святых Иоакима и Анны. Иоаким и Анна – это не просто глубоко уповающие на Бога люди. Это какие-то исполины благочестия. Они молились о даровании дитяти не только после 45 лет, но и в 50, и в 55, и в 60, и в 65… Предание говорит, что Преблагословенная Дева Мария родилась у Анны, когда престарелым родителям было около 70 лет… Какую же надо иметь ВЕРУ, чтобы молиться о рождении ребенка в 70 лет? Какую, я спрашиваю вас, нужно иметь ВЕРУ даже не для того, чтобы получить просимое, а хотя бы чтобы дерзнуть в молитве произнести это? Для меня это то же самое, что молиться: «Дай мне способность летать».

Какую же надо иметь ВЕРУ, чтобы молиться о рождении ребенка в 70 лет?

Для меня это то же самое, что молиться: «Дай мне способность летать»

Вы когда-нибудь боялись произнести слова молитвы? Из-за того, что чувствовали: Господь может исполнить ваше прошение? Если да, то вы меня поймете. Иоаким и Аннанадеялись на исполнение своих молитв о рождении ребенка и в 70 лет. Что нужно думать о Боге, о себе и о грядущем родиться ребенке, чтобы молиться о разрешении неплодства в 70 лет? Во что нужно вменять свои силы, чтобы отважиться на это? Я пишу эти строки – и ужасаюсь. И хочу, чтобы и вы ужаснулись. Ужаснулись нашей с вами вере и вере этих родителей, которых Церковь вспоминает каждый день на утреннем богослужении. Когда Сарра невольно узнала о своей возможности забеременеть в старости, она просто рассмеялась (см.: Быт. 18: 12) – потому что не верила, что может 90-летняя утроба родить. Святая Анна не усомнилась молиться о чуде и горько плакала, что Бог не исполнял ее прошение… Воистину – познай разницу между Ветхим Заветом и Новым, который начинается даже не с Иоанна Предтечи, а с родителей Пресвятой Девы.

Думали ли Иоаким и Анна о том, что некому будет позаботиться о ребенке, если внезапная смерть заберет их обоих? Думала ли Анна о том, что недостанет у нее сил выносить и родить дитя, а потом растить маленького человечка? Отгоняли они от себя эти мысли молитвой «Господь – свет мой и спасение мое: кого мне бояться?» (Пс. 26: 1)? Или такие помыслы под действием благодати Божией вообще не посещали их? Кто может знать сие! Склоним благоговейно головы в трепете перед священной двоицей богоотцов.

Долго я недоумевал, почему так мало Пресвятая Дева пробыла в лоне семьи. Почему только три года наслаждалась святая Анна своим материнством? Ответ пришел через известное пророчество: «Слыши, дщерь, и смотри, и приклони ухо твое, и забудь народ твой и дом отца твоего. И возжелает Царь красоты твоей; ибо Он Господь твой, и ты поклонись Ему» (Пс. 44: 11–12).

Что всю жизнь греет наше сердце, а в трудные минуты дает нам силы? Конечно, воспоминания нашего детства. Каким бы оно ни было, ты возвращаешься туда, где вырос, – и как будто напитываешься жизненной энергией. Я думаю, что ничего мистического здесь нет, есть скорее некие психические моменты. Отними у человека детство – и он станет намного злее и жестче. Измени детство – и изменится всё остальное.

Только с этой точки зрения понятно, почему Пресвятой Деве нужно было забыть «дом отца своего». Чтобы храм Божий стал для нее настоящим Домом Отца, чтобы к таким детским воспоминаниям: молитвы и богослужения – возвращалось Ее сердце снова и снова, в них отогревалось и черпало силы. (С этой точки зрения понятно, почему и проповедник покаяния – святой Иоанн Предтеча – рос сиротой в пустыне.) Только такая чистота могла быть залогом того, что «возжелает Царь красоты» Ее.

Поэтому такое внимание уделяет Церковь вроде бы частному событию из жизни Богородицы. Введение во храм – это не столько зачисление в девичий пансион при храме, сколько всыновление в доме Божием. Это тот момент всемирной истории, когда всё человечество в лице Иоакима и Анны отдает Богу лучшее, что у него есть, – Преблагословенную Дочь Адама и Евы. Отдает с тем, чтобы через Нее совершилось спасение тех самых Адама и Евы и всех, кто от них. Здесь человечество поднялось до самой верхней точки, до которой могло подняться без Христа, – и дальше уже нужно было снисхождение Господне, чтобы освятить всех и спасти.

Помолимся убо, братие, почтим молитвенно сегодня и Деву, и родителей Ее. Отдадим сегодня и мы лучшее, что у нас есть, Богу: наши молитвы и воздыхания, освященные постом. Отдадим самые светлые и возвышенные стремления нашей души, и Господь в ответ, как водится, придет и вселится в нас, и очистит нас от всякой скверны. Аминь.

Акафист празднику «Введение во храм Пресвятой Богородицы!»

Кондак1

Избранней Предвечным Царем Богоотроковице Марии, Ангелов и человеков Царице, пришедшей иногда в храм Господень во Святая Святых, на обручение девства Своего Жениху Небесному воспитатеся в Божие Жилище, достойное поклонение усердно Тебе приносим, Ты же яко многомощная Заступница наша, от всяких нас бед и скорбей свободи, да с любовию и умилением Тебе вопием: Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая.

Икос 1

Архангелов и Ангелов лики от небесных высот стекошася видети преславное Твое, о Богомати, во храм Господень Введение и вкупе с земным ликом чистых дев невидимый лик безплотных умов с веселием идяше, Тя, Пречистая Дево, провождающе и яко сосуд избранный Богу повелением Господним окружающе, и яко Госпоже своей служаще, аще не видесте тайны Твоея силу, видяще же Тя небесныя чистоты неизреченно исполнену, и вся бывшая о Тебе зряще, ужасахуся и со страхом многим воспеша Тебе тако: Радуйся, прерадованная Дево, Мати Царева имущая быти. Радуйся, предпочтенная Царице, в храм Царев грядущая жити. Радуйся, Бога Отца Дщерь избранная и превознесенная. Радуйся, Бога Сына Матерь от века предреченная. Радуйся, Богу Духу Всесвятому Невесто неискусобрачная. Радуйся, всея Твари видимыя и невидимыя Владычица превожделенная. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая.

Кондак2

Видяще праведнии родители Твоя, Пресвятая Дево, яко три лета исполнишася от рождества Твоего, восхотеста совершити делом обетование свое, еже первее словесы изрекоша, да принесут Тя в дар Богу, сего ради созваша в Назарет вся сродники своя от царскаго и архиерейского рода, и священники многия, пригласиша же и лик чистых дев, да со свещи горящими провождают Тя, яко же предрече Писание: «приведутся Царю девы в след Ея, искренния Ея приведутся Тебе, приведутся в веселии и радовании, введутся в храм Царев». И тако совокупльшеся вси и помолившеся о Тебе Богу, воспеша Ему: Аллилуиа.

Икос2

Разум Небесный открывая, Богоотроковице, благоволила еси, яко да не в нищетных рубищах предстанеши ко храму Царю Небесному, сего ради преодеяна была еси со славою и красотою многою, да исполнится на Тебе Давида праотца Твоего предречение: «Предста Царица одесную Тебе, в ризах позлащенных одеяна, преиспещрена». Егда же, яко Невеста Божия преукрашена была еси и вся ко всечестному Введению Твоему достойна устроишася, поведоста Тя родителя Твоя, яко трехлетнюю агницу во Иерусалим, воспевше Тебе тако: Радуйся, преодеянная в рясны златыя девства и чистоты. Радуйся, преукрашенная во вся доброты небесныя красоты. Радуйся, Дщи Царева всю славу девственную внутрь Себе имущая. Радуйся, Невесто Божия, предстати одесную Небесному Жениху грядущая. Радуйся, одушевленный Кивоте Божий, посреде дев тимпанниц шествия своя устрояяй. Радуйся, пречистый Храм Спасов, ко храму законному пути Своя направляяй. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая.

Кондак3

Сила Вышняго осени Тя и Дух Святый найде на Тя и бысть Предводитель Твой, егда по триех днех пути достигла еси града Иерусалима, и яко Кивот Божий ведома была еси ко храму Господню, Богородице Дево, да сбудется слово псаломское, глаголющее: «Видена быша шествия Твоя, Боже, шествия Бога моего Царя, иже во Святем». И тако за премногую небесную чистоту Твою, храм Божий удостоилася еси быти, идеже Дух Святый хотяше жити да соделает Тя Жилище Свое, селение небесное, да паки исполнится на Тебе другое Писание, глаголющее: «Освятил еси Селение Свое, Вышний, Свят храм Твой, Господи, дивен в правде», сего ради да воспоим вси о Тебе: Аллилуиа.

Икос3

Имуще леты три, Пресвятая Дево, приведена была еси ко храму, святыя же родители Твоя, ов от единыя страны, ова же от другия, вземше за руки Тя, Богодарованную им Дщерь свою, кротко и честно ведоша Тя ко храму, глаголюще: «Начните Девы свещеносныя, предшествуйте пред Богоотроковицей». Все же множество сродник и соседов знаемых и священник с веселием последоваху, свещы в руках держаще, и окружающе Тя, якоже звезды луну светлую. Стечеся же и весь Иерусалим, новое сие превождение со удивлением зряще, Отроковицу трехлетнюю толикою славою облачаемую и таковым светоношением почитаемую и воспеша Тебе таковая: Радуйся, трилетствующая телом, неба небеси ширшая. Радуйся, многолетствующая духом, горних сил превысшая. Радуйся, Агнице Непорочная, девство Свое Богу в жертву чисту принесшая. Радуйся, Голубице Нескверная, чистотою Своею Ангелы удивившая. Радуйся, с девственными лики ко Господу приведенная. Радуйся, с горящими светильники ко храму препровожденная. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая.

Кондак4

Бурю внутрь имея помышлений сумнительных, Первосвященник Захария смятеся, зря Твое, Пречистая, ко храму Господню со славою многою превождение и ко вратом на востоки зрящим затворенным сущим приближение. Егда же воспомяну Иезекииля предречение древнее: «Врата сия затворена будут и никтоже пройдет сквозе их, яко Господь Бог пройдет ими, и будут заключена» исполнися Духа Святаго и откровение свыше получив, да отверзет приведенной Богоотроковице заключенная врата, возопи Богу: Аллилуиа.

Икос4

«Слыши, Дщи, и виждь, и приклони ухо Твое, и забуди люди Твоя и дом отца Твоего, и возжелает Царь доброты Твоея». Тако глаголаху Тебе, Пресвятая Дево, родители Твоя, егда приведена была еси ко храму Господню. Священницы же, службы совершающия, видеша пришествие Твое, изыдоша во сретение славному введению Твоему, и с песньми прияша Тя, яко Матерь имущую быти Архиерея Великаго Небеса Прошедшаго, глаголюще: Радуйся, благоволения Божия предображение, пророки предвозвещенная. Радуйся, человеков спасения проповедание, нам ныне явленная. Радуйся, Ангелы Небесными со славою провождаемая. Радуйся, иереи Божиими с радостию сретаемая. Радуйся, дом Отца Твоего и люди Твоя оставльшая. Радуйся, дом Божий явлением Своим освятившая. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая.

Кондак5

Боговместимый храм бывши, Богородице Дево, ко храму законному со славою многою провождена была еси, да исполнится Аггея пророка предречение: «И исполню храм сей славою, зане велия будет слава храма сего последняго паче перваго, глаголет Господь Вседержитель». Мати же Твоя приведе Тя к церковному входу, глаголющи: Гряди, Дши, ко Иже Тебе мне Даровавшему. Гряди, Кивоте освящения, к благоутробному Владыце. Гряди, Двере Жизни, к Милосердому Дателю. Гряди, Кивоте Слова, ко храму Господню. Вниди в Церковь Господню, мира радосте и веселие, да воспою о Тебе Богу:Аллилуиа.

Икос5

Видевши Мати Твоя, Богородице Дево, иереи Божии из храма изшедшия, и Святителя великаго Захарию, во сретение Твое грядущаго, рече к нему: «Приими, Захарие, Сень Нескверную; приими, священниче, Непорочный Ковчег; приими, пророче, Кадильницу невещественнаго Угля; приими, праведниче, Кадило Духовное. Приими, о пророче, Богом дарованную Дщерь мою и введи в храм Зиждителя твоего, и введ, насади Ю в горе святыни, в готовом жилище Божием, ничтоже испытуя, Тоя бо ради будет избавление», с нею же и мы возопием Тебе таковая: Радуйся, небесныя лики возвеселившая Твоим вхождением. Радуйся, иереи Божии обрадовавшая Твоим явлением. Радуйся, Селение Небесное, храм законный паче перваго освятившая благодатию. Радуйся, Небо земное, Сама Себе в жилище Христово приуготовившая чистотою. Радуйся, Невесто Божия, яко велико и дивно предшествие Твое. Радуйся, Дево Чистая, яко страшно и преславно во храме обитание Твое. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая.

Кондак6

Проповедник вхождения Твоего во храм Господень праведный Захария удивися зело, видев Твое, Богородице Дево, по лествице церковней, пятнадесять степень имущей, дивное восхождение: поставлена бывши родители Твоими на первом степени, Ты абие Сама о себе потекла еси на прочия степени скоро зело, никемже поддержимая, и на высочайший степень востекши, стала еси, укрепляема невидимою силою Божиею; святый же Захария, видев сие, объят бе Духом Божиим и рече матери Твоей: «Благословен Плод чрева твоего, о жено, преславно приведение твое: Жизни бо Матерь истинную вводиши, како храм вместит Ю?» Темже благодаряше Бога, воспел Ему: Аллилуиа.

Икос6

Возсия радость велия всем храму законному предстоящим, егда Святитель великий Захария, Духа Святаго исполненный, прият Тя, о Богомати, пред враты церковными, рукама своима держа, и вводя Тя во Святая, вещаше к Тебе тако: О, Отроковице Нескверная! О, Дево Неблазная! О, Девице Прекрасная! О, женам украшение! О, дщерям удобрение! Ты Благословенная в женах, Ты препрославленная чистотою, Ты запечатленная девством, Ты Адамовы клятвы разрешение. Гряди, исполнение моего пророчества. Гряди, совершение обетований Господних. Гряди, печате Того завета. Гряди, изъявление Того совета. Гряди, исполнение Того таинств. Гряди, пророков всех Зерцало. Гряди, обновление обветшавших. Гряди, Свете во тьме лежащих. Гряди, дарование новейшее и Божественнейшее. Вниди в радость в Церковь Господа Твоего, ныне убо в дольнюю, человеки входную, не по мнозе же в горнюю и неприступную». С ним же и мы воспоем Тебе сице: Радуйся, Лествице одушевленная, ко храму Господню по степенем лествицы высокия востекшая. Радуйся, Двере, непроходимая человеческими помыслы, во двери храма вошедшая. Радуйся, яко по степенем добродетелей возвысилася еси до высоты Небеснаго Алтаря. Радуйся, яко на крылех девства и чистоты достигла еси Града Великаго Царя. Радуйся, Дом Божий на версе горы достигшая. Радуйся, врата заключенная прошедшая. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзающая.

Кондак7

Хотя Человеколюбец Господь спасти род человечь, избра Тебе едину в Матерь Себе и введе Тя во святый храм Свой, да тамо в уединении и тишине глубоцей далече от соблазнов мира сего воспитаешися во святыне Господней в Божие жилище. Ты же, играющи и зело радующися, яко в чертозе, в дому Господни шествовала еси, аще и мала была еси возрастом, триех лет сущи, обаче совершенна была еси благодатию, яко предуведенная и предызбранная от Бога прежде сложения мира, и тамо воспевала еси Ему: Аллилуиа.

Икос7

Новая, дивная и ужасная сотвори о Тебе Господь, Богоблагодатная, егда Святитель великий Захария, вне себе быв, по таинственному откровению Божию введе Тя паче закона за вторую завесу, во внутреннюю скинию, глаголемую Святая Святых, идеже не точию женскому полу, но ниже священником подобаше входити, но точию единому Архиерею единою в лето; подобаше бо Тебе, яко Одушевленному Божию Кивоту, еще прежде зачатия паче всякаго естества преисполненней чистоты, стати на месте законнаго Кивота Божия, Иеремием сокровеннаго, да исполнится паки славою храм Господень. Сие пречудное вхождение Твое зряще, вопием Тебе таковая: Радуйся, во Святая Святых, яко на небо земное взошедшая. Радуйся, Святая Святых большая, яко к Престолу Божию представшая. Радуйся, Ангелы удивившая, како во Святая Святых преславно взошла еси. Радуйся, человеки возвеселившая, яко храм Господень славою исполнила еси. Радуйся, Чертоже Краснейший, в немже жилище Святыя Троицы содевает Пресущественный. Радуйся, Престоле Святейший, на немже готовится сести плотию Пребожественный. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая.

Кондак8

Странно Твое зачатие и рождество. Странен образ возростания Твоего. Странно и преславно, Богоневесто, Твое еже внутрь Святилища Введение, и на молитве пребывание присное, и вся, яже суть Твоя: от утра бо даже до третьяго часа стояла еси по вся дни на молитве внутрь Святилища, посем с прочими девы в притворе в рукоделии упражнялася еси, от девятаго же часа паки в храме во Святая Святых предстояла еси Богу на молитве, в Богомыслии и в поучении Божественных Писаний, дондеже Ангел Господень явльшеся препитати Тя небесною пищею. Таковому равноангельскому житию Твоему чудящеся, вопием тако благоволившему о тебе Богу: Аллилуиа.

Икос8

Всю Тебе освяти Всесвятый Дух, внутрь храма пребывающую, Пресвятая Дево. Сего ради да не коснется Ти ничто от земныя скверны, небесною и нетленною питаема была еси пищею, подаваемую же земную пищу раздавала еси нищим и странным. И тако приемлющи по вся дни от Ангела хлеб небесный, преуспевала еси мудростию и благодатию, телом и духом радующися, да невместимое Слово Божие непорочно вместиши. И бе Архангел Гавриил неотступный хранитель девственныя чистоты Твоея и со иными Ангелы Божиими часто Тебе являшеся, укрепляше Тя в подвизех духовных, в молитве и посте, в кротости и смирении и любезно беседоваше с Тобою, Превечный Совет Вышняго о Тебе раскрывая, да будеши готова к приятию Божию, вопия к Тебе таковая: Радуйся, неизреченных тайн Божиих предивное исполнение. Радуйся, Предвечнаго Совета Вышняго всечудное совершение. Радуйся, небесным хлебом от Ангела неизреченно воспитанная.

Радуйся, благодатию Божией с небесе несказанно укрепленная. Радуйся, Юже во Святое Святых сретают многоочитии Херувими. Радуйся, с Неюже непрестанно собеседуют шестокрылатии Серафими. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая.

Кондак9

Всякое естество Ангельское удивися о превелицей красоте девства Твоего, Всесвятая Дево. Ты бо со Ангелы во Святая Святых пребывающи, Сама вожделела еси в чистоте Ангельской и неврежденном Своем девстве вечно жити. Сего ради первая в мире дала еси обет девства и обручила еси Себя на присное служение Богу в чистоте девичестей, и уневестилася еси Ему, да Духом Святым приуготована будеши в чистое и нетленное Селение Слову Божию, поющи Ему день и нощь: Аллилуиа.

Икос9

Ветии богоглаголивыя не могут глаголати, во еже изрещи тайну жития Твоего в чистоте девства во храме. Богородице. Растущей Тебе леты, Ты бо день от дне укреплялася еси духом и подвижнейшее растяше житие Твое: с трудолюбием бо умножала еси молитву, идущи от силы в силу, дондеже Сила Вышняго осени Тя. Растяху же в Тебе и дары Святаго Духа: егда бо в больший приходила еси возраст, более упражнялася еси в молитве, неже в рукоделии, нощи же целыя в молитве со Ангелы проводила еси за второю завесою; сего ради со удивлением зовем Тебе таковая: Радуйся, Святая Святых Святейшая Дево, в жертву чистую девство Свое Богу принесшая. Радуйся, чистейшая Святаго Духа Палато, в Жилище Христово Себе воспитавшая. Радуйся, Двери Небесная, в храме, яко на небеси пребывшая. Радуйся, Горо Усыренная Духом, во Святилище всеми добродетельми процветшая. Радуйся, Юже Ангели Божии дориносят верно. Радуйся, Юже вси вернии благодарственно славословят присно. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая.

Кондак10

Спасения нашего весна радостная возсия всем концем земли преславнаго Твоего ради Введения во храм Богородице. Писание мимоиде и оскуде закон, яко же сень, вшедшей же Тебе во храм Божий, Дево Чистая, лучи благодати всем возсияша, просвещающе души и помышления всех во тьме неведения седящих. Сего ради да радуется небо и земля, небо Умное Грядущее зряще и Ангелов чини и человеков множество да вопиют: в храм вводится радость и избавление всем вопиющим:Аллилуиа.

Икос10

Стена еси девам в чистоте девства во обителех подвизающимся, Богородице Дево, понеже, давши во храме обет девства Богу, Ты дивно сохранила еси его и достигши лет двунадесяти, егда прочия девы, при храме живущия, сочетовахуся супружества по обычаю подзаконному, Ты открыла еси тайну обетования Твоего, чесо ради отдана была еси на хранение девства старцу Иосифу, Богом указанному возлетением голубицы от жезла его. И тако во всецелую доброту девства облекшися, яко Невеста Божия, Ты всем подаеши в чистоте служение свое совершающим дарования кроткаго Твоего и молчаливаго духа, Твою тишину, смирение и неизглаголанную чистоту, да вси Тобою спасаемии со благодарением воспоют Тебе сице: Радуйся, в молитвах во храме Господнем неусыпающая, не даждь нам во грехе уснути. Радуйся, в безмолвии во Святая Святых пребывающая, сподоби нас в тишине животней пожити. Радуйся, со Ангелы во Святилище присно собеседнице, научи нас безплотных глаголам внимати. Радуйся, с чистыми девы при храме сожительнице, помози нам в девстве и чистоте житие свое совершати. Радуйся, Одушевленный Храм Бога Живаго, храмы Духа Святаго нас сотвори. Радуйся, Чертоже Вседрагий всякаго доброделания, во всех Дарах Духа Святаго нас утверди. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая.

Кондак11

Пения всеумиленныя от неземных мусикий приношаху Тебе, Пресвятая Дево, Святии Ангели, девическому Введению Твоему служаще и веселие творяше и небеснии припеваху гласы, Тебе на службу Божию входящей, с нимиже на земли от песней человеческих девственнии лицы Господеви поют, псаломски воспевающе и чтуще Тебе Матерь Его. С ними же и нас сподоби чистыми умы и нескверными усты воспети о честнем Введении Твоем: Аллилуиа.

Икос11

Светоприемная нам возсияла еси свеща, Богородице, во храм Господень пришедши, радость величайшую тамо светящи и на молитве во Святая Святых горящи, отонудоже и облистала еси небесною чистотою всему миру, во тьме греховней пребывающему, да и мы со свещеносными девами, Тя ко храму Господню светло со славою девственною проводившими, узрящем Тя радостно, во свете чистоты душевныя и телесныя сияющу, и воспоем Тебе похвалы таковыя: Радуйся, Свеще Неугасимая, во Святилище возженная, свещеносными девами провождаемая. Радуйся, Заре Незаходимая, весь мир облиставшая, светлыми Ангелы во храме сретаемая. Радуйся, Светильниче Небесныя славы, Свете нелестный во храме всем возсиявший. Радуйся, Чертоже Божия благодати, Хлебе словесный из руки Ангела приявший. Радуйся, Мати Света грядущая быти, светом чистоты Твоея всех просвещающая. Радуйся, Мати Света Тихаго Сияние, теплотою молитв Твоих всех утешающая. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая.

Кондак12

Благодати Божия новый и одушевленный Кивот сущи, Богородице Дево, в немже вместо манны чувственныя и вещественных скрижалей вмещаются невещественныя неистощимыя дарования Божия, достойно введена была еси во Святая Святых, яко вместити имущая плотски Безначальное Слово Божие, идеже Силы Небесныя служаху Тебе, страшнии Херувими и пламенеющии любовию Серафими осениша Тя крылы своими, Престоли и Господствия, Начала, Силы и Власти припадоша к Тебе со Архангелы и Ангелы, вопиюще о Тебе: Аллилуиа.

Икос12

Поюще пречестное Твое во храм Господень Введение, хвалим вси Твое пречудное во Святая Святых со Ангелы спребывание и небесным хлебом питание, поклоняемся равноангельской девственной чистоте Твоей, Богородице, и веруем, яко пришла еси от земнаго дома в Дом Божий, яко жертва чистая, яко дар освящен на обручение девства Твоего Жениху Небесному, да уготоваешися достойно к нетленному и чистому Рождеству Христову в Божие Жилище. Темже тако верующе, возглаголем Тебе сице: Радуйся, храм Господень Пречистых ног Твоих стопами освятившая. Радуйся, жилище Божие от осквернения грешных отмывшая. Радуйся, во Святом храме, яко на небеси, поклонение Горних Сил приемшая. Радуйся, во Святая Святых, яко на небеси, Престолу Божию представшая. Радуйся, Прекрасная Девице, изшествием Твоим из дому отчаго во храм мир всему миру Принесшая. Радуйся, Новая Голубице, вхождением во храм праведным в преисподней надежду впервые даровавшая. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая.

Кондак13

О, Всепетая Богоотроковице, Пришедшая во храм Господень воспитатися во Святая Святых в Божие Жилище, нынешнее наше о всечестнем Введении Твоем приемши приношения, избави нас от всякия скорби и напасти и искушений вражеских, очисти ны от всякия скверны плоти и духа и сохрани нас до скончания нашего в целомудрии и чистоте, да освященнии Тобою достойны будем введения во обители райския с мудрыми девами, с нимиже да воспоем о Тебе Богу: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос и 1-й кондак)

Молитва Введению во храм Пресвятой Богородицы

О, Пресвятая Дево, Царица Небеси и земли, прежде век избранная Невесто Божия, в последняя же времена пришедшая в храм законный на обручение Жениху Небесному! Ты оставила еси люди Твоя и дом отца Твоего, во еже принести Себе в жертву чистую и непорочную Богови, и первая дала еси обет всегдашняго девства. Даруй же и нам соблюдати себе в целомудрии и чистоте и в страхе Божием во вся дни живота нашего, да будем храмы Духа Святаго, наипаче помози всем в подражание Твое во обителех живущим и обручившим себе на служение Богови в чистоте девства провождати житие свое и от юности нести иго Христово благое и легкое, свято храняще обеты своя. Ты провела еси, Всечистая, вся дни юности Твоея во храме Господнем вдали от соблазнов мира сего, в присном бодрствовании молитвенном и во всяком воздержании душевном же и телеснем, помози и нам отражати вся искушения вражеския от плоти, мира и диавола находящих на ны от юности нашея, и побеждати оныя молитвою и постом. Ты во храме Господнем со Ангелы пребывающи, украсилася еси всеми добродетельми, наипаче же смирением, чистотою и любовию и достойно воспиталася еси, да готова будеши вместити плотию Невместимое Слово Божие. Сподоби же и нам, одержимым гордостию, невоздержанием и леностию, облещися во всякое совершенство духовное, да уготовает кийждо от нас с помощию Твоею одеяние брачное души своея и елей доброделания, да не нази и неготови явимся во сретение Безсмертному Жениху нашему и Сыну Твоему, Христу Спасителю и Богу нашему, но да приимет ны с мудрыми девами во обители райския, идеже со всеми святыми сподоби нас выну славити и прославляти всесвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа и Твое милостивое заступление всегда, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Молитва в праздник Введения во храм Пресвятой Богородицы

К кому возопию, Владычице, к кому прибегну в горести моей, аще не к Тебе, Царице Небесная? Кто плач мой услышит и воздыхание приимет, аще не Ты, Пренепорочная, Надежда христиан и Прибежище нам, грешным? Кто паче Тебе в несчастиях защитит? Услыши стенание мое и приклони ухо Твое ко мне, Владычице и Мати Бога моего! Не презри ищущаго Твоея помощи и не отрини мене грешнаго, Царице Небесная! Научи мене исполняти волю Сына Твоего и даруй желание всегда следовати Его святым заповедям. За мой ропот в болезнех, трудах и несчастиях не отступи от мене, но пребуди Материю и Покровительницею мене малодушнаго. Царице моя Преблагая, Заступнице Усердная! Твоим ходатайством прегрешения моя покрый, от видимых и невидимых врагов защити, сердца враждующих против мене смягчи и Христовою любовию согрей их. Мне же немощному даруй Твою всесильную помощь победита моя греховныя привычки, дабы, очищенный покаянием и последующею добродетельною жизнию, в общении со Святою Церковию провел остальныя дни земнаго странствия. Предстани мне, Надеждо всех христиан, в час кончины моея и подкрепи мою веру в смертный тяжкий час. Вознеси за мене, многопрегрешающаго в жизни сей, Твоя всесильныя молитвы по отшествии моем, да оправдает мене Господь и соделает причастником Его безконечных радостей. Аминь.

Тропарь празднику Введения во храм Пресвятой Богородицы

Тропарь, глас 4

Днесь благоволения Божия предображение и человеков спасения проповедание, в храме Божии ясно Дева является и Христа всем предвозвещает, Той и мы велегласно возопиим: радуйся, смотрения Зиждителева исполнение.

Кондак, глас 4

Пречистый храм Спасов, многоценный чертог и Дева, священное сокровище славы Божия днесь вводится в дом Господень, благодать совводящи, яже в Дусе Божественнем, юже воспевают Ангели Божии: Сия есть селение небесное.

Величание

Величаем тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтем еже в храм Господень вхождение Твое.

Задостойник, глас 4

Ангели, вхождение Всечистыя зряще, удивишася: како со славою вниде во святая святых? Яко одушевленному Божию кивоту, да никакоже коснется рука скверных, устне же верных Богородице немолчно, глас Ангела воспевающе, с радостию да вопиют: истинно вышши всех еси, Дево Чистая.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *